Ingen bra dag idag..

Väntade pirrigt på att telefon skulle ringa o var riktigt nervös.
Tillslut ringer den o jag pratar i ca 20 min med läkaren.

Det var inte det lättaste att få hjälp av dom.

Hon sa att man måste ha medicinska anledningar till igångsättning och det har INTE jag..
Man kan inte ge sånt för praktiska själ..
Hon skulle disskutera med sina kollegor på förlossningen o att det var upp till dom,eftersom det var dom som skulle ha mig där sen.

Då kunde jag ju lika bra ha pratat med dom direkt,nu vart det en mellanhand som ska göra det o det känns inte rätt..
Men som det lät så får vi ingen som helst hjälp o får snällt vänta till bebben vill ut själv.
Hon hör av sig i nästa vecka o svaret..

Jag vart helt gråtfärdig efteråt,inte mycket som höll det tillbaka.
Känns som alla minnen bara kommer tillbaka från senaste förlossning o nu kommer man vara rädd att det händer igen.


Dagen har inte varit min dag alls,dom små är tjuriga o trotsiga,bara jäklas med mig,
Sen nu på kvällen så gick jag iväg med Mathias ,Ebba och Cilinne till badet så dom skulle få bada lite,
Trampade på en skärtklapp som jag inte såg o halkade o slog o höften..
barnen vart rädda att jag slog i bebisen ,för jag kom knappt upp,men sen fortsatte vi gå väldigt sakta då det gjorde himla ont..

Så nu kan jag knappt gå alls..

Cecilia sover hon sin kompis o kommer hem imorgon..

Nu ska jag ta en kopp te o bara SITTA i soffan o ta det lungt ..

Hoppas på en bättre dag imorgon...

Kommentarer
Postat av: Mirka Norrström

Ooh, gumman vad ledsen jag blir för din skull:-( Jag vet förvisso att de kan vara så svåra på igångsättningar men vad fan....att vara en mamma som för det första fött många barn gör att man klassas som riskföderska pga att man löper en större risk för att blöda mycket mera än normalt under förlossningen! Sen har du ju även bevis på att det går fort när allt startar! När de ringer så får du påpeka det och även syfta på hur dåligt du mår psykiskt pga detta! Jag vet att det är skitsvårt att försöka få de att lyssna men ibland kan det hjälpa att bli riktigt förbannad....vad har du att förlora;-) Jag önskar att jag kunde få säga de ett o annat....

Kramar o hör av dig om du behöver prata

2011-01-28 @ 21:32:02
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Annica

men fy hur kan dom göra så??? Man ska INTE behöva föda på vägen, hmmm hoppas dom ändrar sig!



Men lilla vännen hoppas att höften läker så du slipper smärtan, många kramar till dig och sköt om dig!

2011-01-28 @ 22:32:00
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Kimsan

Hej!

Förstår att din upplevelse från förra förlossningen inte var någon positiv upplevelse!? Är ny här på din blogg, vad var det som hände?

Kram

2011-01-29 @ 00:15:45
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

varför vill du bli igångsatt redan nu?

2011-01-29 @ 08:53:35
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: camilla

sabla läkare!!!!!!

du får helt enkelt börja gråta i tel & överdriva allt från förra förlossninge mm mm mm man måste överdriva & stå på sej.man kommer inte långt på att vara snäll när det gäller läkarvådren tyvär.

kramen

2011-01-29 @ 10:27:29
URL: http://trollens.blogg.se/
Postat av: Malin

nej vad tråkigt,,

hoppas verkligen att nästa telefonsamtal e bättre,

ja håller tummar och tår

2011-01-29 @ 14:54:03
URL: http://sevenkids.bloggplatsen.se
Postat av: Milla

Vad jobbigt för dig, så hemskt när de inte lyssnar. Själv bor jag i Belgien och väntar mitt sjätte barn. Har haft snabba förlossningar tidigare, men har ändå hunnit in alla gånger. Här är det dock du som kvinna som själv bestämmer, vill du ha en igångsättning så får man det, dock inte tidigare än v. 38. Jag har valt igångsättning då jag är orolig att vi inte ska hinna, måste ju ha passning för de fem här hemma och så. Jag hoppas du orkar stå på dig och att de lyssnar.

Stor kram

Camilla

2011-01-31 @ 13:55:35
URL: http://familjenellison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0