Blöjor,Blöjor åter blöjor

Behöver jag nämna att det går blöjor här hemma just nu..
Förr förra veckan var det Mikaela som var riktigt dålig i magen,sen kom Cilinne och Erika,sen Robban.

Nu är det Robins tur.
Han är såå dålig att det bara är som gult vatten som kommer,o det är nästan så det fräter på huden..han är sååå röd stackarn o det gör såå ont att torka bort..

Har  puder,inotyol salva och zinksalva,men inget hjälper..

Har nu bytt välling oxå till majs välling för att se om det hjälper..

Det går nog fler än 10 blöjor per dag just nu..
O vi har alltid kört på liberos blöjor men nu när han är såå här dålig så har dom blivit skit konstiga,
dom klumpar o går sönder o sen blir det som kistaller..skumt är det..
o endå byter jag så fort han bajsat för att få bort det snabbt..
så nästa paket blir att prova pampers..


Kommentarer
Postat av: Ingela

Prova up and go om de finns deras storlek:-) Libero är bäst tycker jag:-)

2010-12-28 @ 22:36:28
Postat av: Louise

Hej.Jag såg inlägget ang.blöjorna.För mig blev det också kristaller.Jag har 3 barn som använder blöjor.Jag tycker att pampers är överlägset.

2010-12-28 @ 22:42:24
Postat av: K

Potatismjöl är rena rama dundermedicinen mot röda rumpor.

2010-12-29 @ 09:11:10
Postat av: camilla

ICAs är dom bästa som finns !!!!!!

2010-12-29 @ 12:46:24
URL: http://trollens.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har alltid använt Libero på mina barn för pampers har de inte fixat. Lilltösen har haft väldiga problem med sin mage och det började när jag började ge gröt för ngt år sedan (hon är 19 mån nu). Det har varit frätande gult bajs. Vi vet numer varför...laktos. Men detta med blöjor. Inte heller hon liksom sina syskon har fixat pampers lika bra som libero. Pampers läcker och de ger röda rumpor här.



Tidigare i höstas sålde Willys sina blöjor för 2 för 1. Naturligtvis måste jag ju testa! 2 pkt för 69 kr kan man bara inte motstå! Har varit rädd att testa innan faktiskt. Nu använder jag inget annat! Lilltösen är fortfarande dålig emellanåt (känslig mage och troligen ngt mer man inte hittat) men hennes rumpa är mycket finare än när hon använde libero!



Det är värt att prova iaf. Passformen är nästan identisk med libero!

2010-12-29 @ 17:25:29
URL: http://sexbarnsfamiljen.blogspot.com/
Postat av: Cissa

Bepanthen använder jag istället för inotyolsalva. Funkar 1000 ggr bättre!

2010-12-29 @ 18:16:08
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0