Liten uppdatering

Vi kom in vid 08:00 och fick sitta o kolla om jag hade värkar,men inga kom.
Däremot hade bebisen väldigt höga hjärtljud.

Kl 9 gjordes en undersökning av tappen o jag var öppen 2 cm  o kunde töjjas till 3 cm.
Perfekt nu kunde dom ta vattnet.

Kl 9:10 tog dom vattnet,inget kom,så jag fick gå om kring.
hjärtljuden låg fortfarande väldigt högt så det kom in 3 andra i rummet o kollade oxå..vilket dom gjorde flera gånger..
Dom pratade om nått prov från huvet o annat..
huua..

när den andra läkaren är o känner på tappen så kommer det ut en heldel vatten o fy vilket tryck..
jag säger flera gånger att det känns fel där nere som att barnet fastnat o inte kommer ner.

efter ca 1 timme kollar dom igen öppen ca 5 cm på inga värkar..

sätter in svag dos med dropp o efter ett tag börjar dom komma

efter ca en halv timme börjar dom kännas men inte som riktiga värkar än..
vid 11 tar dom fart o känns mycket mer.o jag får ligga på sidorna för att hjärtljudet blig högt annars men tillslut så vill jag endå ligga på rygg o dom blir allt i förlossningsstälning.
så från 11 tills hon kom så var det värkar så det gick ganska fort när det väl kom igång..
dom fick töjja bort ån kant mitt i där o huua vad det kändes.

2 krystvärkar o hon är ute.,med navelsträngen runt halsen..men det tog bom bort snabbt.

nu sitter jag o snusar bebis o har precis visat barnen på skype i webbcameran--ler..


skriver mer om jag kommer på nått..det här var en kort version
...

Kommentarer
Postat av: fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

Grattiis :D:D:D:D Är så glad för er skull

2011-03-08 @ 21:05:05
URL: http://www.thistakes.com/
Postat av: Jennie

Grattis :)

2011-03-08 @ 21:48:47
URL: http://lagomskadetvara.blogspot.com
Postat av: muZen

JÄTTE GRATTIS!!!!

2011-03-08 @ 22:24:53
Postat av: Jenny

Grattis:)

2011-03-08 @ 23:13:48
Postat av: fanny

Hej och Grattis! kollat in på din blogg några ggr tidiagre och ser nu att lillan kommit, va roligt!! :)

Ni är otroliga! älskar familjer med många barn, blir så imponerad av er :)Lycka till med familjen :)

2011-03-09 @ 10:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0