Dagen igår..

Igår var det fullt upp hela dagen.
Vi var på bvc på morgonen med Cilinne ,Robin och Sophie.

Cilinne hade 5 1/2 årskoll och det gick jättebra hon fick spruta och fick sen sitta o rita cirkel o kvadrat m.m.,hoppa på ett ben.
Läkaren lyssnade på lungor och hjärta o det lät jättebra.
vikten och längden var 17,9 kg och 113 cm lång


Robin hade sin 1 årskoll där han fick 2 sprutor,en i varsitt ben..huua..
Han blev jätteledsen men det gick fort över..
Läkaren tittade och lyssnade på honom och allt såg bra ut,även hans ben som vart blå några tillfällen förrut har inte kommit nått mer ,så han fick en OK stämpel han oxå.
vikt o längd på honom vart 9090g och 75,4 cm huvet 46,6 cm.


Sophie vägde vi bara och på måndag är det hembesök från bvc o då vägs hon igen.
vikt och längd på henne 3110g o 50 cm lång huvud 34,8 cm.

Mathias och Ebba var hos kompisar efter skolan dom andra lekte här hemma.

Fick trevligt besök av Tove och fick då se hennes bebis som kom 1 vecka och 2 dagar före oss..
Såå sööt.
Det blir andra barnet vi kommer att ha i samma klass..

Sen har jag mest plockat o tvättat ,kan fortfarande knappt gå efter förlossningen det gör himla ont i fogarna,men jag hoppas det går över snart..får gå på lite fler promenader  så kanskek det går över..

På eftermiddagen åt vi falukorv med mos och tittade sen på Halv åtta hos mig ,sveriges mästerkock och tillslut big brother kl 22..sen orkade jag inte vara vaken mer o gick o la mig vid 23.

Sophie sov hela natten med lite snuttande några gånger men såå skönt var det att få sova lite mer..det behövdes..

Nu ska jag hänga en tvätt o få bort allt innan barnen kommer hem..

Kommentarer
Postat av: terese

hej!

undrar lite över sömnen.. kommer något barn till er i sängen på morgonen/natten? hur löser ni det me bebisen? eller hon ligger inte i er säng?

lycka till :-)) /terese

2011-03-18 @ 09:01:22
URL: http://pluttekivinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0