Lördag..

Nu har det gått några dagar sen jag skrev..
Vi hade en lugn torsdag,fram tills på eftermiddagen,då vår bonde i byn ringde o undrade om vi ville köpa ko kött.
Ja tänkte vi det behövs ju alltid..:-D


Trodde ju i min egen fantasi att det var färdiga bitar med kottletter o köttfärs ,jaa allt det där..men icke sa nicke det var grovstyckat hehe

O här kom det





60 kilo ko kött..
Jaha o vart skulle vi göra av det nu da,det var ju inte lite..

Det vart att lägga ut allt på bordet för att börja rensa o dela upp.




o det tror ni att jag gjorde ,..haha nää bevare mig..

hög gravid med luktsinne av dess like..jag rör inte sånt..


Det vart Robban som fick göra det hehe



men han fick ett trevligt sällskap iallafall..

Medans Robban fixade köttet så lagade jag mat i detta kök,men barnen + Mathias kompis som sov här fick äta i vardags rummet..
Men det gick det med,dom hade jättekul där inne..


När timmarna gick o jag insåg att detta kommer att ta sin lilla tid så började jag ta mig i kragen o packade in en del kött i fryspåsar iallafall,
så lite duktig tycker jag nog att jag va..hehe..

men den duktiga var ju såklart Robban som satt där enda till 01:30 på natten innan vi var klara..oo jag, ja var oxå vaken ,inte skulle han sitta där själv heller..


Sista han gjorde var köttfärsen.
o det vart nästan 10 kilo köttfärs..jösses..det var ju jättebra..



Tog en kopp te innan jag la mig sen o det tog inte lång tid att somna den natten heller..


Fredag och idag har jag rensat dom små barnens kläder,Mikaela bar bytt till stl.104 i tröjor och 98 i byxor,,tröjorna är aningen stora men 98 var för små,o jag vill inte ha för små kläder på barnen.

Till Robin tog jag fram stl 86 som jag ska tvätta först..det är oxå lite stort men 80 för litet..
Det är ju så när barnen är mitt emellan i storlek..


Annars är det lugnt här
Skolan börjar på måndag o barnen längtar..

Jag ska till barnmorskan o se om värderna blivit bättre i urinen annars vet jag inte vad dom gör.
hade ju 4+ där..

Foglossning har jag o det ger sig inte,
nu är det så illa att jag knappt kan gå ,o vända mig i sängen är bara en pina urrkk.
hoppas det släpper snart..


Lite svar på kommentarer som vi fått här ..

Några undrar hur länge våra barn får vara vakna då dom tydligen tycker att vi lägger dom FÖR sent..

Just nu har dom jul lov o vi är inte så kräsna på läggnings tider då utan är det lov så får dom vara vakna längre..
Dessutom sover dom längre på morgonen o det är himla skönt hehe..

När skolan är igång så har vi dessa läggnings tider..
ca :tider..

Cecilia ca: 21:00
Mathias och Ebba 20:30
Cilinne  ca :20:00
Erika,Mikaela och Robin mellan 19:30-20:00

Ibland är några tröttare än andra o somnar tidigare,o vissa piggare o somnar senare..
Det är olika från dag till dag..

Dom  läser o så innan dom somnar ..så om man räknar en halv timme efter tiderna så sover dom flesta..

Jag tycker inte dessa tider är sena ,vi är få av alla här som lägger våra så tidigt..
Dom flesta kompisar är vakna längre än våra barn..

O egen tid som nån frågade oxå..
Vi tar våran egentid när barnen sover,sen behöver man ju inte ha egen tid VARJE dag utan när behovet finns så ger man varandra det..
Tid tillsammans tar vi när barnen sover oxå.ingen brist på det heller...Ler...

nu ska jag hänga en tvätt..


Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Våra får med vara uppe länge på loven. Tills de somnar ungefär. De får dock gå in på rummen vissa tider eftersom det blir sån liv hela dygnen annars ;-)

Ha en fin lördag!

2011-01-08 @ 22:19:32
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Linda

Sånna backar med kött är alltid kul:) Vi brukar få hem älgkött och det är verkligen inget man gör på en handvändning när man ska rens o dela o hålla på, men det är skönt då frysen är full iaf:)

Kram

2011-01-08 @ 22:34:19
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: Satu & My Baby Dolls

Hej!

Usch låter inge kul med foglossning!

Som tur är har jag sluppit det helt!



Här är det bara bra, tack :) Dagarna rullar på :)



Jag vill jätte gärna ha fler barn, vill ha en stoor familj! Men inte på några år, nu ska jag försöka ge all min tid åt dessa 4 små busfrön ;)

Vi får se vad Andres tycker om min iddé, han verkar tycka att det räcker :)



Hur många vill ni ha? =)

Får jag fråga hur ni bor? Hur stort, och vilka som delar rum?



P.S Tack för dina fina kommentarer :):)



Kram

2011-01-08 @ 22:50:00
URL: http://mybabydolls.blogg.se/
Postat av: fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

Ojojoj... Typiskt min far att handla så mycket :) Men han lät mamma mala köttet, hoho

2011-01-09 @ 00:56:59
URL: http://www.thistakes.com/
Postat av: Sandra

Våra är också uppe lääänge på loven! Vad gör det? På vardagarna återgår det ju snabbt till det normala igen.

2011-01-09 @ 09:02:27
Postat av: Smulan

Uj uj uj, ja det blir en massa bök när man får hem kött sådär. Men det är ju så värt det märker man sedan när man står och tillagar och äter det. Klart man lägger ungarna lite senare när det är lov, man tjuvar ju till sig lite sovmorgon själv då också! Konstigt..... Aldrig någon som undrar när jag lägger mina barn hehehe ;) Ni med många barn får alla fördomar, är det inte lite lustigt?

Postat av: sarah med bebis i magen

du är bara ni dagra före mej =)

2011-01-09 @ 15:33:39
URL: http://respekteravar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0